Jelsa u 15 slika

J kao Jelsa. To je bila šifra za otkrivanje polja koja su krila to slovo u emisiji Kolo sreće na HRT-u. Genijalni Oliver Mlakar ju je vodio, a ja sam imao običaj da je pratim u babinoj kući u drugoj polovini devedesetih. Nije Jelsa bila jedini čudni toponim nabijen čarobnom sugestivnošću. Ć kao Ćićarija. C kao Crikvenica. I meni lično najneobičniji – LJ kao Jubav. Kako dovraga LJ kao Jubav, valjda LJ kao Ljubav dok mi stari nije objasnio neke dijalekatske fenomene južnih krajeva. Prošlo je mnogo godina otkako se prestalo emitovati Kolo sreće, ja sam na Jelsu i zaboravio sve do ove godine kad sam završio tamo na moru. Pregorio sam na poslu, dao otkaz i umjesto da odem u Gruziju u Putničku kuću odlučio sam da odem na more sa curom da odmorim i glavu i dušu. Znao sam da će biti lijepo, ali nisam vjerovao da će biti toliko lijepo.

Hodao sam sa ženom jednog dana uskim uličicama i slikao svaki ćošak obrastao olijanderima kada nas zaustavi stari bradonja koji izgleda kao penzionisani Gandalf navaljujući da nam proda vino ili rakiju.
– Odakle ste?
– Banjaluka.
– Uuu, banjalučke cure su najljepše, na svojoj koži sam ja to osjetio, bio sam često tamo prije rata.

Onda ga je vjerovatno Austrougarska mobilisala pa više nije išao u Banjaluku.

Za razliku od brojnih mjesta duž dalmatinske obale koja su nastala samo zbog tih par apartmana koji će da ugoste par njemačkih porodica Jelsa je stari grad, neobično lijep i skladan u svojoj omalenosti. Teško je definisati šta je to nama more, ali meni uvijek prvo padne na pamet onaj osjećaj mira dok se vraćam s plaže i s usana ližem so. Da budem slan i lijepo umoran. To mi je more. A u Jelsi sam bio i jedno i drugo.

Da opisujem čudesnu suprotstavljenost plavo-zelenog mora i oštrih, visokih brda obraslih šumom koji te na momente više podsjećaju na Tajland ili Polineziju – nema smisla. Neka slike ovaj put govore umjesto mene.

Nadrealno idilično

Nadrealno idilično

Beskrajan plavi krug i u njemu barka

Beskrajan plavi krug i u njemu barka

Pogled s balkona

Pogled s balkona

Morem plovi jedna mala barka

Morem plovi jedna mala barka

Ljepotica

Ljepotica

Uvala

Naša mala uvala

Ljepotan

Ljepotan

Parking

Parking

Staza do mora

Staza do mora

Nema auta do renaulta

Nema auta do renaulta

Nešto kao centar

Nešto kao centar

Ovakvi sakramenti su posvuda

Ovakvi sakramenti su posvuda

Ribe idu kud vitar puše

Ribe idu kud vitar puše

Toplota kamena

Toplota kamena

Stremljenje ka nebu

Stremljenje ka nebu

10 mišljenja na „Jelsa u 15 slika

  1. želim da posjetim sve gradove iz kola sreće, nj kao njivice, b kao bjelovar, d kao daruvar, n kao našice 😀

    prelijepe su slike, nisam još imala priliku ići tamo.

    p.s. zdravo luigi (glupo znam xD :D)

Ostavite odgovor

