Put za Istanbul – priprema, pozor i start

Duhovna priprema je teška riječ, ali nije daleko od istine

Duhovna priprema je teška riječ, ali nije daleko od istine

Par dana prije nego što ću krenuti vidio sam u jednom turističkoj agenciji reklamu za putovanje u Istanbul gdje su četiri dana koštala oko četiristo maraka. Moj plan je bio da provedem duplo više dana za duplo manje para. A sve je počelo ovako.

Jednoga dana na poslu kada je postojala opasnost da mi mozak eksplodira i u vazduh digne okolne zgrade poslao sam drugu poruku da mi nađe neki jeftin let za bilo gdje. Ostalo mi je malo godišnjeg odmora i došlo je vrijeme da ga iskoristim.

–          Imaš Pegasus za Istanbul iz Sarajeva povratnu kartu za 80 evra.

–          Odlično, kupujem.

–          Ali imaš i sniženje od 30%.

–          Još bolje.

–          Ali akcija ističe sutra u ponoć, moraš je prije toga kupiti.

–          Dobro.

Povratna karta me je koštala 56 evra. Za dvije hiljade kilometara, to je bila sasvim pristojna cijena. Moj drug Gvero se usput tako velikodušno ponudio da me odbaci do Sarajeva pa smo podijelili pare za gorivo. To su u principu svi troškovi koje sam imao oko prevoza. Pegasus je nova turska low-cost avio-kompanija, svuda se mogu vidjeti njihove reklame za letove Sarajevo Istanbul od 49 evra. Nije prevara, može i jeftinije.

Onda je na red došlo traženje smještaja. U Istanbulu ima masa hostela, ali ja sam se ipak odlučio za Couchsurfing i tu mi se desila nevjerovatna stvar da pošaljem tri zahtjeva i da sva tri budu prihvaćena iz prve. Ne znam da li je do to turske gostoljubivosti ili sam jednostavno imao sreće, ali kada sam po Španiji tako tražio smještaj išlo je mnogo teže. Dakle, i smještaj je bio obezbijeđen. Par dana pred put jedan od domaćina je otkazao zbog odlaska van grada, ali mi je prijatelj kojem je Istanbul kao drugi dom preporučio svog prijatelja, tako da je i to bilo riješeno. Ljepota Couchsurfinga nije toliko u uštedi novca koliko u uštedi iskustva. Imati nekoga iz grada ko ti može reći gdje se dobro jede, a gdje jeftino pije znači mnogo. Za neupućene, Couchsurfing je društvena mreža za razmjenu gostoprimstva, gdje besplatno boraviš u kućama ljudi neki kraći period.

Couchsurfing, kao i auto-stop, bazira se na povjerenju. Pitanje koje ti svako postavlja obično glasi: “A kako ti znaš kojoj budali ideš u kuću?” je obično i pitanje koje čuje domaćin od svojih poznanika: “A kako ti znaš koja ti budala dolazi u kuću?” Odgovor se obično nalazi u referencama na profilima ljudi. Ako neko ima loše reference sigurno nećeš kod njega da ideš.

Mislio sam da je Couchsurfing opštepoznat i mrzi me da objašnjavam, ali stvarnost me je skoro demantovala. U putničkim krugovima Couchsurfing je odavno došao na loš glas ne zbog manjka sigurnosti već zbog ekstremnog rasta kada se omogućila registracija preko Fejsbuka. Mreža kojoj cilj nije bio švercanje kroz tuđe kuće već druženje i upoznavanje drugih kultura nekako se pretvorila u sajt za muvanje, ali to je druga priča i nećemo sada o tome.

Dakle, nije problem ni platiti hostel, u Istanbulu postoje hiljade hostela, od kojih su mnogi prilično jeftini, ali ljudi odu u hostel i ne upoznaju nikoga iz grada, samo gomilu drugih putnika ili turista. Kakav je smisao posjete gradu ako nećeš upoznati nijednog lokalca? Da li se uopšte može reći da si bio negdje, a da nisi upoznao nikoga ko živi tamo? Koja je poenta hodanja gradom od jednog do drugog istorijskog lokaliteta, od palate do palate, od muzeja do muzeja ne primjećujući grad koji živi pred našim očima? Imati lokalca za domaćina i neformalnog vodiča potpuno mijenja način na koji posmatraš i doživljavaš grad.

Sarajbosna, neporesredno  pred  polijetanje

Sarajbosna, neposredno pred polijetanje

Kiša je padala u Sarajevu kada je avion počeo da klizi po pisti i padala je i dalje kada smo počeli da se probijamo kroz grudvaste oblake, ali ako se čovjek digne dovoljno visoko shvati da negdje gore uvijek sunčano, čak i iznad Balkana. Negdje iznad Kosova, u savršenom plavetnilu, bilo je teško povjerovati kakva se sranja dešavaju dolje na zemlji. Palo mi je na pamet kako sam 2009. putovao vozom na razmjenu studenata u Bugarsku. Prvo devet sati od Banjaluke do Beograda, potom cjelodnevno čekanje u Beogradu, pa onda putovanje cijele noći od Beograda do Sofije, pa onda još tri sata do Plovdiva. Neispavanost, ukočenost i umrtvljenost. A sad, sat i po vremena i već si u Stambolu, bez posjeta hanovima, karavan-serajima, mehanama i menzilhanama.

 

Negdje iznad Kosova

Negdje iznad Kosova

Avion je sletio na drugi istanbulski aerodrom – Sabiha Gokčen, koji se nalazi na azijskoj strani grada, a ja sam bio presrećan jer sam konačno mogao da kažem da sam kročio van Evrope. Bez obzira na to koliko je mali i simboličan taj korak, ja sam bio presrećan i prezadovoljan.

Znao sam da je Istanbul veliki grad, a kako i ne bi bio kada je bio prestonica dveju carstava, ali ono što sam vidio putujući od azijske do evropske strane nisam očekivao. Stotine staklenih nebodera u američkom stilu građenih stremili su prema nebu, hiljade nešto manjih zgrada koje su tu nikle kao gljive poslije kiše izgledale su kao da treba da budu dokaz da je carstvo i dalje tu, samo da je malo drukčije prirode. Turska se zadnjih desetak godina pod vladom Redžepa Tajipa Erdogana promijenila i ekonomski popravila postavši jedna od najbrže rastućih svjetskih ekonomija. Te staklene, bezdušne građevine koje nemilosrdno paraju liniju horizonta kad se gleda iz daljine tu su da svjedoče o tom rastu. Nakon nekog vremena autobus je došao na veliki Bosforski most. A onda smo prešli most i zvanično ušli u Evropu.

Ovaj dan ništa nije moglo da pokvari.

5 mišljenja na „Put za Istanbul – priprema, pozor i start

  1. Istina, nisam proputovala mnogo gradova, ali Istambul je jedini grad u koji bih odma sad prepakovala kofere i pocela zivot. I taj miris ni danas ne mogu da izbijem iz nosa. Uzivaj

Ostavite odgovor

